Warga Pendidik 2017

Warga Pendidik 2017

09 Julai 2010

Hari Koperasi Peringkat Sekolah

Pada 1 Julai 2010, telah diadakan sambutan hari koperasi sekolah di Sri Dewan Bawang Assan. aktiviti sambutan diumumkan semasa perhimpunan pagi sekolah oleh Naib Pengerusi. Sambutan bermula pada 7.00 pagi sehingga 3.30 petang ini dimulakan dengan jualan diskaun di kedai koperasi, diikuti dengan perhimpunan khas di Sri Dewan Bawang Assan. Aktiviti ini mendapat sambutan yang menggalakkan. Ini terbukti dengan kehadiran seramai 213 pelajar, 30 guru dan staf sokongan.

Untuk memeriahkan sambutan yang pertama kali diadakan ini, pihak koperasi telah menyediakan 10 soalan kuiz ,peserta dipilih secara rambang. Hadiah berbentuk wang telah diberikan kepada peserta. Cenderamata berbentuk buku nota telah diedarkan kepada ahli anggota koperasi serta tetamu yang hadir, untuk dijadikan tanda peringatan sambutan hari koperasi.





Ucapan Perutusan Menteri Pendidikan oleh En Ling Ding Houng

Antara tetamu yang hadir

Sesi Menjawab Soalan Kuiz



Gaya seorang pelajar menjawab soalan kuiz


Pelajar yang bejaya mendapat 'Angpow'



Diharapkan aktiviti sambutan koperasi ini dapat memberitahu kepada warga sekolah dan masyarakat setempat akan kewujudan koperasi sekolah dan peranan yang dimainkan untuk mendidik para pelajar supaya mempunyai jati diri yang murni selaras dengan prinsip, nilai dan amalan koperasi.

Tiada ulasan: